noelle.reismee.nl

Mijn eerste verhaal: IK GA NAAR NOVA SCOTIA

Hello everybody!

Na al honderden verhalen van andere Travel Activers gelezen te hebben op Reismee, is het nu de hoogste tijd voor mijn eigen Reismee blog. Hier zal je vanaf nu alle updates kunnen lezen over mijn grote avontuur.

Als je nu denkt, wie is Noëlle en wat is er aan de hand? Nou er is er nog geen maand geleden iets geweldigs gebeurd. Ik heb namelijk een semester high school Canada gewonnen in Nova Scotia. Op 1 maart stuurde ik dit filmpje (https://www.youtube.com/watch?v=s5HAtR2oFjs&feature=youtu.be) in, en op 19 maart stond ik (half huilend) met de winnende envelop in mijn handen. 29 augustus zit ik alweer in het vliegtuig naar Canada!

19 maart was namelijk de finaledag. Om 14.30 werd ik verwacht op het hoofdkantoor van Travel Active in Venray. Ik was die dag ervoor nog naar school gegaan, waar ik mijn totaal niet kon concentreren. Die middag om 17.00 zou ik namelijk weten of ik naar Canada zou gaan of niet... Van alles schoot door mijn hoofd '20% kans' 'hoe zijn de andere meiden' en 'over een paar uur weet je het al'. Samen met mijn ouders reisde ik in mijn zelfgemaakt 'Noelle wants to go to Canada' t-shirt naar Venray, waar ik vervolgens een hele leuke dag heb gehad met het High School team en met de andere finalisten(Liesanne, Rianne, Lysianne en Marissa). Na een dikke knuffel van pap en mam begon nu echt de finale dag. We kregen allemaal de creatieve opdracht om van een kartonnen doos een koffer met inhoud te knutselen, die je vervolgens moest presenteren aan het HS team en de andere finalisten. STRESSS!! Anderhalf uur de tijd om iets te bedenken, waar ga ik als eerst beginnen? Dat viel reuze mee. Rustig was ik aan het scheuren, knippen, plakken en mijn koffer aan het inpakken. Ondertussen werden we één voor één geinterviewd in het Engels door het HS team. Dat Engelse interview daar was ik nog wel even bang voor. Dit viel ook weer reuze mee. Als ik even een woordje in het Engels niet wist, hielp het HS team mij naar het woord te zoeken. Het interview ging uiteindelijk over je thuissituatie, je verwachtingen, je sterke en slechte eigenschappen en hoe je met nieuwe regels omgaat.

Daarna vloog de tijd. Nog druk knippend en plakkend in de laatste minuutjes, begon uiteindelijk de presentaties. Om de beurt konden we wat vertellen over onze koffers en wat wij gaan meenemen. In mijn koffer zat ondere andere: Nederlandse cultuur, een goed humeur, enthousiasme en genoeg ruimte voor nieuwe ervaringen. Naast dat je je koffer moest presenteren, had iedereen thuis een dagboek fragment geschreven. Dit fragment ging over hoe jij terugkeek op je semester Canada (stel dat je gewonnen had). Iedereen had een superleuk stukje. Sommige meiden hadden zelfs nog lekker bakcreaties meegenomen, heerlijk was het! Met de presentaties liepen we een beetje uit. Pas rond 17.30 mochten de ouders weer terugkomen. Toen was het wachten totdat het team een besluit genomen had. Ik had geen flauw idee wie er zou winnen. Ondertussen waren mijn ouders nog zenuwachtiger dan ik was. Geen idee hoe lang dit heeft geduurt, de tijd ging in ieder geval erg langzaam. Uiteindelijk kwam het HS team binnen met 5 enveloppen. In 1 envelop zat een cheque met 'jij bent de winnaar'. Iedereen maakte tegelijk de envelop open. Op dit moment ging er van alles door mijn hoofd. Toen ik de envelop open maakte had ik de eerste 10 seconden niet door dat ik de winnaar was. Ik was meer aan het kijken naar de inhoud van de enveloppen van de andere finalisten. Ik zei nog 'Is dit hem?'. Vervolgens dacht ik 'Waarom zeg je dit nou, het is hem helemaal niet'. En toen zag ik dat degene naast mij toch echt een andere waardebon in haar handen had. Toen kwam ik pas op het handige idee om even te lezen wat er op mijn cheque stond:' gefeliciteerd Noëlle! Jij bent de winnaar van win High School Canada'. WAAAATTT!! IIKKK!! Ja, en toen kreeg ik een beetje traantjes van blijdschap en rende ik naar mijn papa en mama. Ondertussen riep ik nog derig keer iets van: Bedankt, bedankt, bedaaaaaaankkkkttt!.

Dit was dus de finaledag. Sindsdien loop ik de dagen af te tellen en sta ik bekend als 'het meisje dat naar Canada gaat'. Ik heb super leuke reacties gehad van iedereen om mij heen. Ook mijn vriendinnen waren allemaal gillend enthousiast! 'Zie je wel!' 'Ik zei het toch' werd er allemaal gezegd. Ja, van te voren was ik nog niet zo overtuigd van mijn winkansen.

Het besef is er soms nog steeds niet echt. Ik denk dat ik dit pas een week voor vertrek heb.
Nu eerst nog even knallen voor school en mijn examens halen. Dan zit ik over 134 dagen in het vliegtuig op weg naar mijn grote avontuur!

Ik hou jullie zeker op de hoogte van de komende voorbereidingen!

Liefs,

Noëlle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active