noelle.reismee.nl

Spirit week, Halloween en heel veel basketbal.

Hi everyone!

Vandaag is het zaterdag en heb ik niet zo heel veel op de planning dus is weer tijd om deze week samen te vatten in een blog post.

De dag nadat ik terugkwam van Toronto moest ik gelijk naar school. Dat was wel eventjes wennen hoor. Toronto was zo geweldig leuk. Nu moest ik weer ineens terug naar het schoolleven.

School gaat heel goed hier. School is heel makkelijk. In de lessen wordt heel veel herhaald. Heb inmiddels al 3 toetsen gehad en heb al 2 cijfers terug: een 97 en een 100. Dat is zeg maar een 9,7 en een 10. Ik kan me niet herinneren dat ik in het laatste jaar van mijn school 10en haalden, of dat dat überhaupt mogelijk was. Je hoeft ook echt niet of nauwelijks te leren voor een toets. Ik lees meestal eventjes de dingen van de les door en 15 min later ben ik klaar met ‘leren’. Dus geen stress over school, heerlijk!

De week na Toronto was het ‘Spirit Week’ in mijn school. Dat houdt in dat je elke dag een bepaald thema hebt hoe je je kan kleden.

Dit waren de thema’s per dag:

Dinsdag: Tie Dye Tuesday

Woensdag: Twin Day

Donderdag: Decade Day

Vrijdag: Spirit Day

Ik heb geprobeerd om elke dag mee te doen. Alleen voor donderdag had ik geen passende outfit. De rest van de week was ik dus helemaal in stijl. Ik had eigenlijk verwacht dat de hele school enthousiast mee zou doen, maar dat viel eigenlijk wel mee. De helft van de leerlingen had gewoon hun alledaagse kleding aan. Ik vond het in ieder geval heel leuk om zo’n week mee te maken.

Op dinsdag en donderdagavond waren er scrimmages voor basketbal. In de gymzaal werden dan 2 uur lang wedstrijdjes basketbal gespeeld voor de fun. In het weekend zouden dan de echte try outs voor het basketbalteam beginnen. Eindelijk begon basketbal. Ik heb al zo lang niet meer gesport, dus ik heb wel weer zin om een beetje actief te zijn. Dus op dinsdag en donderdag was ik in de gymzaal aan het basketballen. Alle meiden waren supergoed. Echt het niveau was heel erg hoog. Ik heb nog nooit echt gebasketbald (alleen met gym op school). Dus in het begin was het nog wel even moeilijk. Het was wel heel erg leuk! En met een beetje fanatiek zijn kom je ook best ver hoor. Af en toe maakte ik dan wel eens een doelpunt. Tijdens deze wedstrijdjes kon ik gelijk een beetje inkomen en meer leren over basketbal voor de try outs. Zaterdag- en zondagochtend waren dus de eerste try outs. In de try outs kijken de coaches wie er in het basketbal team komen. We gingen eerst wat oefeningen doen en aan het einde speelden we een wedstrijdje. Mijn basketbal techniek is echt nul, maarja kan ook niet anders als je nooit basketbal les gehad hebt. Na de try out op zondag selecteerde de coaches 20 mensen voor de volgende try out. De lijst hing na afloop aan de deur. Ik had bijna niet op de lijst gekeken omdat de rest zo goed was. Maar ik bleek dus op de lijst te staan! Echt superleuk! Ik was echt heel verrast. Ik mocht dinsdagavond weer terugkomen.

De try out van dinsdag was heel erg leuk. We waren met een kleiner groepje en ik heb veel geleerd. Aan het einde werd het team bekend gemaakt. Ik zat er niet bij, maar dat had ik ook zeker niet verwacht en ik vond het al heel leuk dat ik door de ‘eerste ronde’ was. De meiden zijn echt supergoed en spelen vaak al 10 jaar lang basketbal.

Niet getreurd, dit waren de try outs van het ‘eerste’ team, dus het beste team van de school. De dag erna was er weer try out want er komen dus nog 2 teams. Ik maak nog kans om dit semester in een basketbal team te kopen. Morgen en overmorgen zijn er weer try outs en daarna maken ze de teams bekend. Dus laten we hopen dat ik er dan wel bij zit.

Donderdagavond was mijn eerste Halloween feestje. Een meisje van school gaf een feestje bij haar thuis voor alle internationals en buddies. Emma en ik hebben al een kostuum voor Halloween maar die gaan we pas dragen als het echt Halloween is, dat is volgende week. Voor het feestje begon waren we met een aantal meiden ons klaar aan het maken. Emma en ik hadden ons gezicht geschminkt als een emoji in snapchat. In snapchat heb je een functie dat er een regenboog uit je mond komt, dus dit hadden wij op ons gezicht getekend. We hadden een heel leuk meidenavondje en daarna gingen we naar het feestje. Het was heel gezellig en er waren hele leuke kostuums. Mijn eerste Halloween party is dus een feit. Volgende week volgen er nog meer!

Verder heb ik deze weken ook al een keertje geschaatst. Heel leuk om weer op schaatsen te staan. De laatste keer dat ik geschaatst heb in Nederland kan ik me gewoon niet meer herinneren.

Buiten begint het ook al wat kouder te worden. De mensen hier vinden het alleen volgensmij nog niet zo koud. Veel mensen op school dragen soms nog gewoon korte broeken en geen jas!!?! Terwijl ik mijn winterjas het liefst al aan doe.

Gisteren had ik een soort studiedag en hoefde ik niet naar school dus heb ik weer eventjes (naja zeg gerust meer dan 2 uur) geskyped met mama en papa. Ik ben al bijna 2 maanden van huis. Voor Canada ben ik ook bijna 2 maanden naar Italie geweest. Dus ik ben voor mijn gevoel al heel lang van huis. De laatste paar dagen was ik veel aan thuis aan het denken en miste ik thuis wel een beetje. Na lekker lang kletsen met mama en papa voelde ik me weer heel blij. Wees niet bang hoor ik wil nog lang niet naar huis. Ik kijk uit naar alle leuke dingen die de komende 3 maanden nog komen.

Volgensmij heb ik wel weer genoeg op papier staan. Volgende week wordt het weer een leuke en drukke week met natuurlijk in het weekend Halloween.

Jullie horen snel van mij!

Liefs,

Noelle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active