noelle.reismee.nl

Kerstmis in Canada

Hi Everyone!

Dit is de laatste blog van 2015. Wat gaat de tijd toch snel.

Afgelopen week was het kerstmis. Mijn eerste kerstmis zonder mijn familie in Nederland. Dat is heel raar, maar zeker niet minder leuk! Ik ben heel blij dat ik een echte Canadeze kerst met mijn hostfamily heb kunnen meemaken.

Op de dag van kerstavond gingen we met de auto naar Halifax (weer 4 uur rijden). Daar verbleven we in het huis van Tim zijn moeder. We gingen naar Halifax om daar kerst te vieren omdat eigenlijk alle familie daar woont. Kerstavond verliep allemaal heel relaxt. De dochter van mijn host mom met de kleinkinderen kwamen nog even langs, die waren helemaal enthousiast omdat vannacht de Kerstman langs zou komen. En ja, de Kerstman is bij mij ook langs gekomen. De volgende ochtend werd ik wakker en mocht ik gelijk alle cadeautjes uitpakken. Ik had niet verwacht dat ik zoveel zou krijgen! Ik ben heel erg verwend. Ik heb heel veel leuke dingen gehad zoals een statief voor mijn camera, pyjama’s, een Canada vest, chocola en nog heel veel meer! Ook vonden mijn hostparents de cadeautjes die ik had gegeven heel erg leuk!

Dat is nog eens leuk wakker worden. Thuis in Nederland vier ik kerst niet met cadeautjes, dus dit was mijn eerste kerst met cadeautjes :)

Die middag hebben we het kerstdiner voorbereid. Er was een onwijs grote turkey en nog heel veel lekkers. In de avond kwam de familie en hebben we een heerlijk kerstdiner gehad. Mijn kerst was dus heel gezellig en zeker eentje om nooit meer te vergeten!

De dagen erna waren vooral familiebezoekjes en een beetje uitrusten. Maar op zondag stond ik om half 7 op. Dit was namelijk de dag na boxingday en dan hebben heel veel winkels onwijs goede sales. Om 7 uur stond ik in een winkel en ik heb een extra koffer gekocht, want anders krijg ik al die kerstcadeaus echt niet allemaal mee naar huis! De koffers waren allemaal onwijs afgeprijsd met 70% korting. Zulke goede deals heb ik nog nooit gezien. Daarna zijn we naar de winkel ‘staples’ geweest omdat ik een Ipad mini wilden gaan kopen. Van mijn familie had ik allemaal geld gekregen toen ik geslaagd was en met dit geld zou ik dan een Ipad gaan kopen. Ik heb ongeveer een uur buiten voor de winkel gestaan(maar ik stond helemaal vooraan!). Ze hadden namelijk een goede Ipad deal alleen zijn er dan beperkte hoeveelheden. Zo was er van de Ipad mini die ik wilde maar eentje in de winkel! Ik stond dus vooraan en ik liep dus ook als eerste met mijn Ipad weer de winkel uit! Ik ben er echt heel erg blij mee.

Maandag vertrokken we weer terug naar Sydney. Het heeft na kerst weer veel gesneeuwd, maar de Canadezen vinden deze hoeveelheden nog steeds niks.

Dit is dus de laatste blog van 2015. Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuw jaar en ik zie jullie weer in 2016!

Liefs,

Noelle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active