noelle.reismee.nl

Cheerleading, 'Trick or Treat' en een pakketje vanuit Nederland

Hi everyone!

Het is al veels te lang geleden dat ik een blog geschreven heb. Door alle drukte ben ik er niet aan toegekomen. De hoogste tijd voor een samenvatting van alle avonturen van de afgelopen weken (en dat zijn er wel wat).

Allereerst zit ik nu dus in een basketbal team. We trainen elke week 3 keer, dus vandaar dat ik het best druk heb. Ik ben de enige in het team zonder basketbal ervaring. Ik mag dus met ze meetrainen. Als de wedstrijden beginnen speel ik nog niet mee. Naarmate het beter gaat in de trainingen zou ik misschien later wel mee kunnen spelen. Dat zullen we dus dan nog maar zien. Ik vind het in ieder geval heel leuk om mee te trainen. We hebben een heel gezellig team.

Naast basketbal zit ik nu ook in het cheerleading team. 2 weken geleden waren er cheerleading try outs. Alle internationale studenten die try outs deden voor dit team zitten in het team. Niet omdat ik nou zo goed ben in acrobatische kunstjes hoor, maar het team vind het leuk om de kans te geven aan internationals om een cheerleader te zijn. Het team zit vol met heel veel gezellige meiden. Ze zijn allemaal heel lief. Ik heb gelijk wat vriendinnen erbij.

Ik kijk me ogen wel uit tijdens de cheer training. Cheerleading is geen dansjes doen met pompons( dat dacht mijn moeder namelijk J ). De cheerleaders worden in de lucht gegooid en doen allemaal acrobatische gymnastiek dingen. Geweldig om te zien. Ik word zelf niet in de lucht gegooid hoor. Ik help met het opvangen en dat de ‘flyers’ niet vallen. Ik zal binnenkort wel een filmpje maken zodat jullie goed kunnen zien wat de cheerleaders in Canada doen!

Inmiddels is het November dus dat betekent dat het ook Halloween is geweest. Dat was namelijk op 31 oktober. Na mijn basketbal training zijn Emma en ik samen met een groep Canadezen meiden Halloween gaan vieren. Allereerst hebben Emma en ik ons verkleed als feeën. We gingen niet voor enge vampiers, want we vonden het feeën pakjes veel leuker! Samen met onze vriendinnen zijn we langs de deuren gegaan voor ‘trick or treat’. Je belt bij elk huis aan en zegt ‘trick or treat’. Vervolgens wordt je vuilniszak/kussensloop/tas volgegooid met snoep, chocola of chips. Dit gebeurt dan bij elk huis dat je langs gaat. We zijn bij heel erg veel huizen langs geweest, dus de snoepbuit was immens. Echt ongelofelijk hoeveel snoep iedereen geeft. Ik heb genoeg snoep voor de komende 5 jaar.

Zoals ik al zei heb ik inmiddels wat leuke vriendinnetjes gemaakt met Canadezen. Dat vind ik heel erg leuk. Ze hebben volgensmij allemaal wel een eigen auto, dus na school kunnen we overal naar toe gaan. Een paar dagen terug heb ik met Emma en 2 vriendinnen een sleepover gehad. Het Canadeze meisje heeft een hottub in haar tuin staan. Heerlijk om te relaxen en te kletsen in het warme water. We hebben een hele lange gezellig avond gehad en heel veel cheerleading filmpjes gekeken.

De dag erna hebben we met mijn hostmom en Emma de Cabot Trail gedaan. De Cabot Trail is heel beroemd. Het is een route langs de kust waar hele mooie natuur is. We wilden deze trail eigenlijk iets eerder doen omdat er dan de mooie herfstbladeren nog aan de bomen zitten. Nu waren de blaadjes wel al veel van de bomen gevallen. Desondanks was het prachtig. We hebben ongeveer 6 uur in de auto gezeten en lekker naar buiten gekeken. Af en toe stapten we even uit om van het uitzicht te genieten en wat mooie foto’s te maken.

Als laatste heb ik ook nog een leuk pakketje vanuit Nederland gekregen. Mijn mama heeft namelijk een pakketje gestuurd met allemaal lekkere nederlandse dingetjes. Pepernoten, ontbijtkoek en chocoladeletters! Zonder dat kom ik natuurlijk het jaar niet door, dus ik ben heel erg blij dat mijn mama dat gestuurd heeft. Voor de rest zaten ook mijn Ugg’s (die niet meer paste in mijn koffer) in het pakketje! Dankjewel mama, je bent de allerliefste die er is <3

Inmiddels zit ik volgensmij ongeveer op de helft van de 5 maanden die ik hier ben. Niet te geloven hoe snel de tijd toch gaat. Over 2 weken vertrekt Emma mijn host sister al… Zij blijft namelijk maar 3 maanden. Vind het heel erg jammer dat ze weggaat aangezien we ongeveer alles wel samen doen. Ik heb er in een ieder geval een nieuw zusje en vriendin erbij. Ik ga Emma sowieso vaak opzoeken in Italië (we hebben al plannen gemaakt voor deze zomer J )

Ohja volgende week ga ik een weekendje naar Halifax. Daar kijk ik heel erg naar uit! Uiteraard zal ik dan weer een verhaaltje om mijn blog schrijven.

Jullie horen van mij!

Liefs,

Noelle

Reacties

Reacties

mams

Hoi lieverd,
Wat een prachtige natuur in Canada!!
Heel veel plezier in Halifax en geniet nog even van je host zusje Emma!! Jullie zien elkaar gelukkig weer:)
En.. lekker smikkelen van de pepernoten!!
Loveyou xxx mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active