noelle.reismee.nl

Halifax, afscheid Emma en Christmas

Hi everyone!

Mijn laatste blog is alweer een maand geleden.. oeps! Mijn goede voornemen om elke week te schrijven is me dus niet gelukt. Ik heb het gewoonweg heel druk gehad en eigenlijk helemaal geen zin gehad om alles op te schrijven. Nu is het inmiddels kerstvakantie en heb ik genoeg tijd om een lekkere lange blog te schrijven zodat iedereen thuis weer weet wat ik allemaal heb meegemaakt. Ik zet alvast een kerstmuziekje op en hopelijk kan ik me het nog allemaal herinneren.

Mijn laatste blog eindigt dat ik enthousiast was dat ik naar Halifax ging! Samen met 2 internationale studenten, 2 canadezen vriendinnen, Emma en mijn hostmom zijn we wezen shoppen in Halifax. Het was een geweldig leuk weekend. We hebben echt heel erg veel gekocht. Er waren zoveel leuke winkels en goede deals. Ik had ook wel wat meer warme kleding ‘nodig’. Dus dat vond ik een goed excuus. We sliepen het hele weekend in een heel mooi hotel met een heerlijk ontbijt in de ochtend. Je kon zelf je wafels maken en er was nog veel meer lekkers. We hebben zeker genoten van dit weekend.

De week erna vertrok Emma. Wat ik heel erg jammer vond. De avond voor vertrek hadden we een sleepover met vriendinnen in ons huis. Emma en ik zijn de enige die alleen niet geslapen hebben. Het was een echt meidenavondje met films, snacks en maskers. Om 7 uur ’s ochtends kwam de shuttle bus Emma ophalen om naar het vliegveld te brengen. Na wat traantjes kroop ik om 7 uur mijn bedje in.

Eerste week na Emma’s vertrek was best wel apart. We zijn 3 maanden lang elke dag samen geweest en dan ben je ineens alleen. We zijn echt hele goede vriendinnen geworden. Dus ik miste mijn nieuwe zusje wel. Gelukkig had ik veel basketbal trainingen en wedstrijden. Dat was een hele goede afleiding. Ik heb ook al 2 wedstrijden eventjes meegespeeld, echt superleuk!

Afgelopen weekend ben ik nog een keer naar Halifax geweest. Dit keer alleen met mijn hostmom om alle kerstcadeautjes aan alle familie te brengen. We sliepen een nachtje in het huis van de moeder van mijn hostdad. Ik heb dit weekend heel veel familie ontmoet, zo ook de dochter en kleinkinderen van mijn hostparents. Natuurlijk zijn we ook nog even gaan winkelen in de mall. De dag van de terugreis zijn we wezen ontbijten bij cora’s. Dat is een speciaal ontbijt restaurant. De porties zijn ongelooflijk groot en je krijgt bij ongeveer alles een berg fruit erbij. Een geweldige plek want het was heerlijk!

Deze week was de laatste schoolweek van 2015. Op school werd er niet heel veel werk meer verricht en de helft van de leerlingen kwam ook vaak niet opdagen. Ik vond het helemaal prima om bijna elke les een kerstfilm te kijken hoor. Ook was het weer een themaweek op school. Dus elke dag was er weer een dresscode op school om helemaal in de kerstsferen te komen.

Iedereen is hier eigenlijk al vanaf begin december in de kerstsfeer. Kerst is hier zoveel groter dan in Nederland. In de huize is zoveel kerstversiering. Er staat overal en nergens een kerstman en mijn naam ‘Noel’ kom ik ook overal tegen. Heel veel huizen zijn ook van top tot teen versierd met lampjes. Wel heel leuk om een keertje een kerst als deze mee te maken.

Op school had ik deze week ook een kerstfeestje met de internationale studenten. We aten op school met z’n allen en iedereen bracht een cadeautje voor ‘Secret Santa’. Met een spel ging ik uiteindelijk met een giftgard van walmart naar huis :)

Diezelfde week had ik nog een kerstfeestje met mijn cheerleading team. Iedereen had iets lekkers van eten meegenomen. Dus we hadden onwijs veel lekker eten. Natuurlijk deden we ook ‘Secret Santa’. Deze avond was echt geweldig leuk. De meiden van het cheerleading team zijn heel erg gezellig!

En had ik al verteld dat het heel erg gesneeuwd heeft? Bij deze dus, er lag best veel sneeuw. De Canadezen vonden de hoeveelheid niks, maar het is ongeveer het meeste wat er ooit in Nederland is gevallen. We zullen wel zien hoeveel sneeuw er in Januari gaat vallen.

Aankomende vrijdag is het dus kerst. De eerste kerst zonder mijn familie in Nederland. Dat is wel een beetje apart, maar het is ook heel leuk om een kerst hier mee te maken.

De dag voor kerst ga ik naar Halifax omdat daar alle familie woont. Ik kijk er al heel erg naar uit!

Dit was weer samengevat wat ik ongeveer allemaal weer heb meegemaakt. Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Ik zit alweer bijna in de laatste maand van mijn avontuur. Dus ik ga nog even genieten van de feestdagen en mijn vakantie.

Ik wil iedereen alvast hele fijne kerstdagen wensen vanuit Canada!

Liefs,

Noelle

Reacties

Reacties

Mandy B

Geniet er nog van nootje! Merry Christmas -xxx-

nolda

Lieve Noelle. ..weer een mooi verhaal met veel belevenissen..ik wens jou en je hostfamilie a Merry Christmas and a Happy New Year! ! We zullen aan je denken op Eerste Kerstdag en zullen.jou zeker missen !!! liefs van ons, Nolda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active