noelle.reismee.nl

De laatste maand!

Hi everyone!

Het is midden januari en over iets meer dan 1 week ben ik al weer terug in Nederland. Ik kan niet geloven dat ik straks weer terug ben. Nog even genieten hier en dan kan ik papa en mama weer lekker knuffelen. Ik heb deze weken wel weer heel veel meegemaakt! Ik zal jullie weer bijpraten over mijn avonturen.

Ik luidde het nieuwe jaar in samen met de internationale studenten van mijn school. In het centrum van Sydney was een evenement georganiseerd met een podium, reuzenrad, gratis chocomelk etc. In Nederland was het al 5 uur eerder nieuw jaar. Best raar om dan 5 uur eerder allemaal berichtjes te krijgen. Ik heb in ieder geval een super leuke avond gehad. Nieuw jaar is hier naar mijn idee wel wat minder ‘groots’. Zo heb ik alleen om 12 uur ’s nachts een vuurwerkshow gezien. In Nederland word je op straat tijdens de jaarwisseling zowat gebombardeerd! Ondanks de verschillen heb ik het niet minder leuk gehad hoor!

3 januari was natuurlijk mijn verjaardag. 19 jaar! Wat klinkt dat oud zeg. Nadat ik wakker werd heb ik gelijk de kaartjes die mijn familie en vrienden hadden opgestuurd opengemaakt. Ik heb echt onwijs veel kaartjes gekregen! Nogmaals bedankt allemaal. Zo leuk om jullie lieve berichtjes te lezen. Ik werd er helemaal happy van.

Die dag ben ik gaan snowboarden met wat vriendinnen. 15 minuten rijden is er namelijk een gebied waar je kan skiën en snowboarden. Ik had nog nooit in mijn leven op een snowboard gestaan. Het was dan ook super moeilijk, maar heel erg leuk! We kregen als groepje een les van ongeveer een uur en daarna hebben we de hele dag verder geoefend. Toen ik thuis kwam stond het avondeten al klaar en hadden we als toetje een mooie verjaardags(ijs)taart. Ik heb een geweldige dag gehad die ik nooit meer zal vergeten.

Na 2 weken vakantie moest ik weer naar school. Daar had ik eigenlijk best wel weer zin in. Het heeft de afgelopen tijd al veel gesneeuwd en ik heb ook al een ‘snow day’ meegemaakt. Op een ‘snow day’ hoef je niet naar school door een sneeuwstorm. Het is dan te gevaarlijk voor de schoolbussen om naar school te rijden. Helemaal prima natuurlijk, want mijn hostmom kwam om 7 uur mijn kamer binnen dat ik niet naar school hoefde. Kon ik lekker blijven liggen, heerlijk!

Inmiddels is er echt heel veel sneeuw. De sneeuw kwam tot en met je knieen! De temperatuur is ook niet heel aangenaam. Het is soms -10 overdag. Brrrr. Gelukkig heb ik mijn warme winterjas!

Deze week heb ik weer een pizzaparty gehad op school waarin we de verjaardagen vierden van de maand januari. We vierden dus mijn verjaardag met pizza en taart! Tevens was het ook een afscheidsfeestje voor alle studenten die 1 semester blijven. Ik kreeg een certificaat van mijn High School en een leuk cadeautje.

Diezelfde avond ben ik met een groep internationale studenten bij Boston Pizza gaan eten. Dat was een uitje georganiseerd door de homestay coordinators. Tijdens het eten werden er ook awards uitgedeeld. Ik heb 2 award gekregen. 1 award heb ik gekregen omdat ik buitenschoolse activiteiten heb gedaan zoals basketbal en cheerleading. De andere award heb ik gekregen omdat ik de student ben met de hoogste cijfers van mijn homestay coordinator( Ik heb ook zeer moeilijke vakken…). Maar altijd leuk om awards te krijgen.

Na het eten werd ik opgehaald door mijn hostdad omdat ik moest optreden in de muziekshow van school. Als je muziek als vak hebt op school heb je aan het einde van een semester een show. Ik heb 2 keer opgetreden. De eerste act was een ‘celtic jig’. Ik speelde op mijn viool en een vriendinnetje speelde op haar gitaar. De tweede act was ‘all of me’ van John Legend. Ik heb dit liedje gezongen en een klein stukje gespeeld op de viool. Het zelfde vriendinnetje speelde de piano en we hadden nog een jongen die gitaar speelde. Het ging heel erg goed! Ik was eerst niet helemaal zeker of ik wel wilde zingen, maar de muzieklerares heeft me overgehaald. Gelukkig is het helemaal goed gegaan. Ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, dus ik heb genoten van het optreden.

Vandaag was de laatste officiële schooldag. Ik heb gedag gezegd tegen alle leraren en mijn handafdruk op de muur gezet. De ‘handpaintings’ zijn traditie op mijn school. Elke internationale student die vertrekt zet zijn hand op de muur met zijn naam en land erbij. Een hele leuke traditie want de hal staat vol met allemaal handen van elk jaar. We waren met een grote groep aan het verven. Er zijn namelijk best veel studenten die vertrekken. Een superleuk en mooie laatste schooldag. Alleen volgende week zijn er nog examens. Ik heb maar 1 examen dus ik hoef maar 2 uurtjes op donderdag naar school. Dat is dan echt de laatste keer in Riverview voor mij. Ik heb vandaag iedereen heel veel knuffels gekregen want ik ga iedereen heel erg missen. Riverview is een top school en ik ga het zeker missen!

De komende dagen ga ik maar eens beginnen met mijn koffers inpakken. Ik heb nog een weekje om wat leuke dingen te doen en dan vertrek ik weer naar Nederland.

De dag voor vertrek geef ik een ‘sleepover’ en dan ga ik zaterdagochtend 30 januari met de bus naar Halifax. Ik slaap daar een avondje in een hotel omdat mijn vlucht de volgende middag is. Dan vlieg ik van Halifax naar Toronto en van Toronto naar Amsterdam. In Toronto zie ik 2 andere Nederlandse studenten die dan met mij meevliegen. Kunnen we in de 8 uur lange vlucht onze avonturen met elkaar delen. In de ochtend op 1 februari land ik weer op Nederlandse bodem. Dat is dan het einde van mijn avontuur.

Ik heb nu al geen zin in het afscheid, want ik hou echt niet van afscheid nemen. Ik heb zelfs al een beetje gehuild tijdens de pizzaparty. Ik heb een geweldige tijd gehad en heb zoveel dingen meegemaakt. Ik ga het hier missen maar ik kijk er ook heel erg naar uit om mijn familie weer te zien. Ik mis mijn papa, mama, zussen en vriendinnen heel erg dus die zie ik binnenkort weer.

De laatste dagen gaan dus in. Ik ga nog genieten van Nova Scotia en ik zie jullie in februari!

Liefs,

Noelle

Reacties

Reacties

nolda

hoi lieve Noelle.
wat een mooie verhalen heb je geschreven en kan me voorstellen dat je de mensen en het land gaat missen.
Maar je kunt terugkijken op fantastische ervaringen en wat heb je veel gedaan en geleerd zeg !!
Hier wordt er op je gewacht. ..there is no place like home !!
trouwens, je Engels is met sprongen vooruit gegaan. ..zag ik op Facebook.
ik heb genoten van je reisverhalen en wens jou en je medestudenten een goeie reis terug. ..We zien elkaar bij mamma thuis !!!
liefs. ..ben trots op jou !
Nolda

Paul Veldhuizen

Wat heb je dat mooi verteld lief.
Alvast wensen we jou een goede reis terug.
We hopen dat je dan een keertje langs komt om je verhaal te vertellen.
Groetjes van ons.
Xxx

mams

Hoi Lieverd,
Wat gaat de tijd snel. Het is omgevlogen!! Wij kunnen niet wachten om je weer te zien en te knuffelen!!! geniet nog van de laatste dagen en tot 1 februari op schiphol!!!
Love you, liefs mams xxx

Saskia

Hoi Noëlle,
Bedankt voor je mooie en leuke verhalen!
Ik wens je een goede terugvlucht naar Nederland.
Het ga je goed!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active