noelle.reismee.nl

Toronto/Niagara Falls Trip

Hi everyone!

Inmiddels is het al half oktober en ik ben 6 dagen in Toronto geweest. Maandagavond kwam ik terug in Nova Scotia. Ik heb het echt geweldig gehad! De groep, de stad, de chaperones, de activiteiten. Het was allemaal zo leuk. Wat zou ik weer graag terug gaan. Natuurlijk zal ik uitgebreid verslag doen van alle dagen.

Woensdagochtend werd ik opgehaald door een shuttlebus om 6:30 ’s ochtends. Van Cape Breton naar Halifax airport is zo’n 4 à 5 uur rijden. Helaas kwam het busje pas om 7.10. Maar gelukkig waren we op tijd in Halifax. In totaal waren er 50 internationale studenten en 5 chaperones. Op het vliegveld waren al heel veel internationale studenten. De vlucht verliep allemaal goed en voordat ik het wist was ik in Toronto. Het was niet mogelijk alle studenten in dezelde vlucht te boeken, dus de helft van de studenten had een vlucht eerder en wachtte op ons op het vliegveld in Toronto. Van de groep mensen kenden ik nog niet veel mensen. Ik kende al een meisje uit Italië, Francesca, die ik bij aankomst in Canada had ontmoet. Heel leuk om haar weer te zien! Ook was er een Italiaans meisje Beatrice uit Sydney, waar ik dus woon, die ik al een beetje kende. Ik was ook niet de enige Nederlander, want er was nog een andere jongen uit Nederland.

Vanuit het vliegveld gingen we met de bus naar het hotel. De busreis duurde wel eventjes want het was druk op de weg. Toronto is wel iets anders dan Nova Scotia. In Nova Scotia zou je namelijk echt nooit een file zien. Ondanks de file was het heel gezellig in de bus. Ik heb heel veel met Beatrice gepraat. Ondertussen zagen we al wat van de skyline van Toronto, prachtig! Het eerste hotel was niet in Toronto zelf maar bij de Niagara Falls. Eenmaal aangekomen bij het hotel mochten we zelf groepjes maken van 4 voor de kamers. Ik zat met Beatrice en 2 andere Turkse meisjes op de kamer. Na de kamerverdeling gingen we naar de Skylon Tower voor het diner. Het was inmiddels al best wel laat en iedereen had hele erge honger. De Skylon Tower is een toren waar je een heel mooi uitzicht hebt op de Niagara Falls. Bovenin de toren is ook een restaurant waar we dus met z’n alle gegeten hebben. Via een liftje ging je omhoog naar het restaurant. De lift was van glas dus je kon al snel de verlichte watervallen zien. Na het eten kon je ook nog naar ‘buiten’ in de toren. Daar had je echt een geweldig mooi uitzicht over de watervallen en stad zien. Nadat iedereen foto’s gemaakt had gingen we terug naar het hotel. Ik was heel moe door de lange reis, dus ik viel al snel in slaap in mijn heerlijke hotelbed.

Ongeveer 6 uurtjes later ging al de wekker. We moesten er vroeg uit want we hadden een vol programma. Na het ontbijt gingen we met z’n alle naar de sightseeing bus. In de bus gingen we langs de Niagara Falls en vertelde een guide ons veel informatie. Tijdens de tour hadden we een aantal stops en kon je naar buiten om onder andere foto’s te maken. Het was allemaal zo mooi. Als je de foto’s ziet snap je wat ik bedoel.

Na de sightseeing bus gingen we naar de boot die ons heel dicht bij de watervallen zou brengen. Iedereen kreeg een plastic poncho. Zo ging een hele boot vol met mensen met rode poncho’s naar de watervallen. Prachtig om te zien! Toen we heel dichtbij waren werd je heel nat. Overal was water. Een soort mistwolk van de watervallen. Gelukkig hadden we de poncho’s en scheen de zon J. Na de boottour hadden we 5 uur vrije tijd op de Clifton Hill. De Clifton Hill is een straat op een heuvel dat er een beetje uitziet als een kermis. Je hebt spookhuizen, een reuzenrad, winkels en heeeel veel eten. Iedereen mocht zelf kiezen waar die ging lunchen. Eerst hebben Beatrice en ik heel veel foto’s gemaakt met de watervallen. Je moet natuurlijke de perfecte foto hebben van jezelf met de Niagara Falls op de achtergrond. Daarna zijn we gaan lunchen in een Italiaans Restaurantje. De rest van de tijd hebben we gespendeerd met alle studenten. De groep was zo leuk! Ik heb zoveel nieuwe mensen ontmoet. Na 4 uurtjes Clifton Hill was iedereen wel uitgekeken en gingen we terug naar het Hotel om vervolgens met z’n alle naar een theater te gaan. In het theater hadden we een magic show van Greg Frewin. Het schijnt dat hij wel bekent is maar volgensmij had niemand van onze groep ooit van hem gehoord. Voordat de show begon hadden we diner in het theater zelf. Na een heel lekker buffet begon de show. De show was heel leuk om te zien en iedereen was verward door alle trucs.

De volgende ochtend moesten we weer op tijd klaar staan met onze koffers. We gingen naar down town Toronto. Dus ook naar een ander hotel. Voor het hotel gingen we eerst naar Ripley’s Aqarium en de CN Tower. Over het aquarium heb ik niet zoveel te zeggen. Ja er waren heel veel vissen haha J. De CN tower was heel erg vet! De CN tower is 553 meter hoog. Bovenin had je geweldig mooi uitzicht over Toronto. Ook was er een stukje met een glazen vloer en kon je zo naar beneden kijken. Iedereen lag daar op de grond voor een foto.

Vervolgens gingen we door naar het hotel om onze spullen te droppen en door te gaan naar de Yorkdale shopping mall. In de mall gingen we eerst eten in een restaurant. Het eten was heerlijk, maar ik heb het in record tempo opgegeten. Als je klaar was met eten mocht je gaan shoppen. Dus hoe sneller je at hoe meer tijd om te shoppen. Ik heb door de mall gerend van winkel naar winkel. Er waren zoveel leuke winkels! Aangezien in Sydney het winkelaanbod echt 5 winkels is, moest ik natuurlijk goed gebruik maken van mijn deze tijd om te shoppen. Uiteindelijk ben ik goed geslaagd in Victoria Secret, Levi’s en Forever21. Met allemaal leuke spulletjes gingen we allemaal blij terug naar het hotel.

Op zaterdag was het alweer dag nummer 4. We zijn naar Canada’s Wonderland geweest. Dat is een heel groot pretpark met heel veel achtbanen. Ik heb nog nooit zoveel hoge en enge achtbanen gezien. En ik ben in bijna alle achtbanen geweest. De hoogste achtbaan is meer dan 93 meter hoog. Moet je nagaan dat de Goliath in Walibi 46 meter hoog is. Het schijnt een van de hoogste achtbanen van de wereld te zijn. Nou ik ben er in geweest hoor. Het was geweldig! Ook waren er helemaal geen lange rijen voor de achtbanen. Vaak kon je zo doorlopen. Echt een topdag!

Na een hele dag in het pretpark gingen we weer terug naar het hotel. Hier konden we eventjes uitrusten om vervolgens naar Medieval Times Diner Theatre te gaan. Ik wist eerst niet zo goed wat ik me daar bij moest voorstellen. Het is een rond theater waarin in het midden een soort middeleeuwse show te zien is. Het publiek is verdeeld in ‘teams’. Iedereen krijgt een kroontje op en gaat in zijn eigen vak van zijn ‘team’ zitten. In de show strijden verschillende ridders op paarden. Ondertussen krijgt iedereen eten opgediend. Het is allemaal middeleeuws. Al het personeel is verkleed en je hebt bijvoorbeeld ook geen bestek. Alles moet je met je handen eten. Je kreeg eerst tomatensoep en daarna een halve kip aan het bot. Het eten was heerlijk en de show was echt heel leuk om te zien! Iedereen was heel enthousiast omdat iedereen wilde dat zijn eigen ‘team’ ging winnen.

Zondagochtend was eigenlijk de echte laatste dag met activiteiten. Op maandagochten vlogen we namelijk alweer terug. We begonnen de dag met Toronto Zoo. Het was een hele mooie dag met veel zon. Ik heb een heerlijke 3 uurtjes gehad in de dierentuin. Na de dierentuin gingen we naar Ontario Science Centre. Dat is een museum wat je een beetje kan vergelijken met NEMO in Amsterdam. Eerst kregen we een film te zien in een IMAX theater. Dat was wel bijzonder om te zien. Een IMAX theater is een heel groot bol scherm. Doordat het scherm een bolvorm heeft kan je een film afspelen en lijkt het net of het 3D is. De film zelf was niet echt interessant. Het duurde 45 min en het ging over vissen in de oceaan. Volgensmij is de helft van alle studenten in slaap gevallen omdat iedereen zo moe was. Na de film had je vrije tijd in het museum. Daar vond ik niet zo veel aan. Het was niet zo bijzonder. Gelukkig was het maar een uurtje en heb ik mij natuurlijk vermaakt met onze leuke groep.

Vervolgens gingen we terug naar het hotel om ons klaar te maken voor onze Diner and Dance in het Hard Rock Cafe. Alle meisjes waren zich en elkaar aan het opmaken. Het was een flinke chaos in de kamers, maar oh zo gezellig.

Met de hele groep gingen we lopend naar het Cafe. Dit was eigenlijk de eerste keer dat we echt aan het lopen waren in de stad zelf. Alles is zo groot en druk! Ik keek mijn ogen uit en voelde me zo gelukkig dat ik dit gewonnen heb. Kan het nog steeds niet geloven.

In het Hard Rock Cafe hebben we heerlijk gegeten en na het eten hadden we een feestje. Een DJ speelden muziek en iedereen was aan het dansen. In 6 dagen is onze groep heel hecht geworden. Niemand wilde naar huis.

De laatste nacht heb ik bijna niet geslapen (maar 2 uurtjes) . We hebben de hele avond gekletst en gelachen. Die ochtend vertrokken we om 7.15 naar het vliegveld. Om 13.00 was ik weer terug in Nova Scotia. Het was best moeilijk om afscheid te nemen. Ik moest zelfs een beetje huilen omdat het zo leuk was met de groep en iedereen zo ver van elkaar woont. Ik moest natuurlijk weer met de shuttle terug naar Sydney wat weer 4 uur duurde. De hele weg heb ik nagedacht over Toronto en hoe geweldig leuk het was. Ik voel me echt de ‘most lucky person in the world’. Dat ik hier in Canada ben ik heb gewonnen en dan ook nog dit tripje naar Toronto. Het leven kan niet beter. Ik ben dan ook zo dankbaar voor deze kans! Ik wil de NSISP echt ontzettend bedanken dat ze mij uitgekozen hebben. Dit is echt een ervaring geweest die ik nooit meer in mijn leven zal vergeten.

Nu ben ik weer terug en is het schoolleven weer begonnen. Ik heb het druk druk druk, want ik heb een aantal dagen gemist op school. Ook is er deze de basketball try outs. Dat zal ik allemaal volgende week vertellen want deze blogpost is mega lang geworden.

Jullie horen snel van mij!

Liefs,

Noëlle

Reacties

Reacties

mams

Wow wat heb je weer veel meegemaakt!!!!
Geweldig mooie foto's!! Je kan zien dat jullie het supergezellig hebben gehad met elkaar.
Liefs,
Mams

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active