noelle.reismee.nl

Mijn tweede week!

Mijn tweede week is alweer voorbij en ik heb het druk gehad. Afleiding en een druk programma zorgt ervoor dat je geen heimwee krijgt.

Maandag (de dag dat we vrij van school waren) ben ik naar Louisbourg geweest. Dat is een natuurgebied langs de kust, een half uurtje rijden van mijn huis. Het was echt ongelofelijk mooi. Het waaide best hard, dus de zee was heel woest. De zee klotste tegen de grote rotsen. Het was prachtig. De honden waren ook mee en vonden het geweldig. Mijn host Family heeft wel 3 honden Jack, Lilly en Charly.

Dinsdag was mijn zus Rafaëlle jarig. Helaas kan ik niet thuis zijn om het te vieren en mis ik mijn moeders heerlijke appeltaart. Door het tijdsverschil van 5 uur was het eerder haar verjaardag in Nederland dan in Canada.

Ook moest ik weer naar school. Zoals elke ochtend loop ik naar school samen met Emma en mijn buddy. Ik moet een weg oversteken en daar staat altijd een klaarover. De klaarover wilt altijd even praten. Ik word elke ochtend begroet met iets als ‘Hi miss Netherlands, how are you? Have a nice day!’ Echt superleuk!

Eenmaal op school hoor je in het begin van de les via de luidsprekers het volkslied in de klas. Iedereen staat dan op en is stil. De eerste keer dat ik dat meemaakte wist ik niet wat er aan de hand was. Ik denk niet dat in Nederland de kinderen allemaal zo gehoorzaam en stil zouden zijn in de klassen als ze een volkslied zouden afspelen. Hier is dat heel normaal.

Daarna hoor je via de luidsprekers een leerling de mededelingen van de dag vertellen. Zo hoor je wie er jarig is, wanneer clubs meetings hebben en andere informatie. Tijdens de lessen wordt ook heel vaak de les onderbroken via de luidsprekers met of leerlingen ergens naar toe willen komen.

Inmiddels heb ik ook een kluisje op school. Ik zit helemaal op de bovenste verdieping. Het is een best goede plek want het zit tegenover mijn accounting lokaal. En omdat ik elke dag de zelfde lessen heb moet ik daar toch elke dag zijn. De slotjes vind ik soms nog wel lastig. Je hebt namelijk cijfersloten. Dus je moet heel precies op de goede manier je cijfercombinatie draaien. Gelukkig gaat het steeds beter.

Ook wordt ik steeds beter in het vinden van de lokalen. Tussen alle lessen heb je altijd een korte of lange pauze, dus er is altijd genoeg tijd om van A naar B te komen.

Op woensdag ben ik na school met wat Canadezen en internationals naar een voetbalwedstrijd van school geweest. Eerst zijn we langs Tim Hortons geweest voor een warme kop thee. Vervolgens gingen we met de auto van een leerling naar de voetbalwedstrijd. Veel van de wedstrijd heb ik niet meegekregen. Ik was meer aan het praten met de Canadezen. Tijdens de wedstrijd heb ik ook mijn eerste hapje poutine geproefd. Poutine is een typisch Canadees gerecht. Poutine is zegmaar de Canadeze Kapsalon. Het bestaat uit patat met daarover gravy ‘een soort vleessaus’, kaas en eventueel vlees of bacon. Niet bepaald gezond, want het wordt ook wel een ‘heart attack on a plate’ genoemd. Ik vond het er echt verschrikkelijk vies uit zien, maar het smaakte beter dan het eruit zag. Uiteindelijk heeft mijn schoolteam helaas de wedstrijd verloren, maar ik heb een hele leuke middag gehad.

Op donderdag was het anti-bullying day op school. Je hoort dan roze te dragen en daarmee zeg je dat je ook tegen pesten bent. Veel mensen op school droegen dus ook die dag roze.

In de lunchpauze hadden we onze maandelijkse pizzaparty waar we de verjaardagen van de maand vieren. Dat betekent een lekkere lunch met pizza en taart. Tijdens de pizza party kreeg ik ook te horen dat ik in Student Council zit. Student Council is een groep leerlingen van de school die alles organiseert. Zij verzinnen de feesten, events, leuke dagjes op school etc. Ze willen ook altijd graag een international in de groep, dus ik had mij opgegeven en ik zit erbij!

Op vrijdag kwamen er wat internationale studenten bij ons film kijken. 2 meisjes bleven ook slapen. Sleepover haha! Ik ben alleen al snel in slaap gevallen want ik was helemaal kapot van de week.

De volgende ochtend zijn we met de 2 meisjes die bleven slapen en mijn hostsisters naar de Mall geweest. De Mall hier in Sydney is niet heel groot, maar ze hebben wel wat leuke winkels. Ik heb dit keer niks gekocht, omdat ik mijn geld probeer te besparen voor als we naar Halifax gaan. In halifax hebben ze heeeeel erg veel winkels onder andere victoria secret. Dan moet ik nog wel wat te besteden hebben natuurlijk. Na onze shopsessie gingen we boodschappen doen in de supermarkt. Met Emma en de andere 2 internationals gingen we die middag pizza en taart bakken. Er waren dus was inkopen nodig. Het rare hier in de supermarkt is dat de caissière hier je spullen voor je inpakt. Ze gebruikt wel duizenden plastic tasjes. In Nederland moet de klant zelf vaak snel doorwerken om zijn tassen in te pakken, maar hier kan je bij de meeste supermarkten gewoon toe kijken hoe de cassière zich in het zweet werkt. Ik denk als de albert heijn mederwerkers dat in Nederland zouden moeten doen de ah een stuk minder populair bijbaantje zou zijn.

Die middag zijn we de hele tijd bezig geweest in de keuken. De Italiaanse meisjes hebben vooral het meest gedaan. Zij wisten namelijk hoe je de Italiaanse taart en Pizza maakte. Het was verrukkelijk en heel gezellig.

Nu zit ik in mijn bed te herinneren wat ik allemaal heb gedaan en het vervolgens in deze blog te schrijven. Morgenochtend ga ik waarschijnlijk even skypen met mama en papa. Daarna heb ik een welcome party en BBQ. Mijn hostmom is een ook een homestay coordinator. Zij nodigt dus al ‘haar studenten’ (waar ze verantwoordelijk voor is) en uit voor een BBQ. Dat wordt dus ook weer een leuke en drukke dag.

Volgende week staan er ook al weer wat dingen op de planning, dus ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Noëlle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active