noelle.reismee.nl

Afscheid en mijn Hostfamily!

Hi everyone!

Ik ben inmiddels 3 dagen in Canada en ik zal jullie vertellen wat er daarvoor allemaal gebeurd is.

Op 27 augustus gaf ik een klein afscheidsfeestje voor vrienden en familie. Zo kon ik iedereen nog even zien, want ik moet ze 5 maanden missen. Het was een geslaagd feestje. Lekkere sangria, hapjes met Canadese vlaggetjes en ik ging nog even met iedereen op de foto voor de Canadese vlag. Iedereen was superlief en ik heb hele lieve cadeautjes gekregen. De dag erna heb ik vervolgens nog even de laatste dingen in mijn koffer lopen proppen. Dat was nog wel een dingetje om die koffer in te pakken, maar het is gelukt. Thanks Vonne voor de vacuumzakken tip :)

Op zaterdag 29 augustus was dan de grote dag. Ik stond vroeg op want alle studenten die naar Canada gingen werden om 9 uur op schiphol verwacht. Het is heel raar om in de auto te zitten en dat je weet dat over een paar uur een hele lange tijd niet meer in Nederland zal zijn. Op schiphol zag ik alle andere studenten en moesten we afscheid nemen. Huilen, huilen, huilen. Vooral mijn zussen Gabrielle en Rafaëlle kunnen er wat van. Maaaaar dat hoort er natuurlijk bij.

Na het inchecken en de douane konden we vrij snel al het vliegtuig in. Gelukkig kon ik een stoeltje ruilen met een jongen zodat ik naast Selma kon gaan zitten. Samen hebben we 8 uur lang films gekeken en geslapen. Ook kregen we boerenkool met kip in het vliegtuig.... Lekker...

We vlogen naar Toronto en daar moesten we overstappen naar een vliegtuig richting Halifax.Op het vliegtuig in Toronto moet je al je papieren laten zien en vertellen wat je hier gaat doen. Best wel streng maar ik ben het land binnengekomen. De overstap ging uiteindelijk helemaal prima. Na 2 uurtjes waren we eindelijk in Nova Scotia. Iedereen werd op het vliegtuig opgehaald door zijn hostfamily. Iedereen stond met Canadese vlaggen en welkomsbordjes. Alleen mijn hostfamily kon mij niet ophalen, want het 4,5 uur rijden naar Halifax. Dus ik werd opgewacht door de organisatie. Ze waren superlief! Ze stonden ook met een groot bord 'Noelle As' en ik kreeg van iedereen knuffels. Een heel warm welkom. Vervolgens werd ik naar het hotel gebracht. Het was een heel mooi hotel. Ik ben gelijk in bad geweest en plofte daarna neer in mijn heerlijke bedje. Echt, ik heb nog nooit in zo'n lekker bed geslapen. Het is in Canada 5 uur vroeger, dus ik reisde tegen de tijd in. Het was nog helemaal niet zo laat in Canada, maar in Nederland was het al na middernacht.

Ik deelde mijn kamer met een Italiaans meisje die pas laat in de avond aankwam. Het was een superlief meisje. Samen met nog een ander Italiaans meisje hebben we een hele gezellige ochtend gehad. Helaas wonen zij in een gastgezin ver van mij vandaan, maar wie weet zie ik ze nog wel een keer.

Diezelfde ochtend ging ik met een shuttlebusje naar Sydney samen met nog wat andere exchange students. Ook kreeg ik te horen dat ik naast een Italiaanse hostsister een Mexicaanse hostsister krijg. Zij zat ook in het busje richting Sydney. Ze heet Paola en is heel aardig! Na een reis van 4,5 uur en een stop bij Tim Hortons (dat is zoiets als de starbucks van Canada) kwamen we eindelijk aan in Sydney. We waren iets te vroeg, dus onze hostfamily's waren er nog niet. Na nog geen 10 minuten kwamen ze, Valerie en Tim, aanrijden. Ze hadden grote borden met 'Welcome Noëlle' en 'Welcome Paola'. Vervolgens gingen we naar ons huis. We kregen een rondleiding door het huis en we hebben ons spullen uitgepakt. Het huis is heel leuk! Ik voel mij een helemaal thuis in mijn kamer. Mijn kamertje is roze en heeft leuke lampjes. Samen met mijn hostsisters( de derde moet nog komen) deel ik een badkamer en hebben we onze eigen huiskamer. In de huiskamer kunnen we vrienden uitnodigen, huiswerk maken, tv kijken etc. Hoe leuk is dat! Mijn hostparents zijn echt superlief! Er stond een mandje klaar met allemaal kleine cadeautjes! Ook waren ze blij met mijn stroopwafels uit Nederlands :) Na het avondeten( Valerie kan heel lekker koken) ging ik nog even naar de walmart om een converter te kopen voor mijn stekker(Ja domdom, die was ik vergeten). Daarna ben ik naar bed gegaan en heb ik heerlijk geslapen.

De dag erna was een chillllldagje. Paola en ik kwamen bij van de lange reis. We zijn nog bij de mall geweest voor wat inkopen. In de avond hebben we andere studenten opgehaald bij het vliegveld in Sydney. Valerie is een home coordinator, dus zij moet soms naar het vliegveld als internationale studenten aankomen. Heel leuk om al die verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Sommige studenten gaan ook naar dezelfde school als ik ga, leuk!

Woensdag ga ik voor het eerst naar school. Alle internationale studenten kunnen dan hun vakken registreren en krijgen informatie over de school. Ook krijgt elke internationale student een eigen buddy die je het hele jaar, maar vooral de eerste weken, gaat helpen. Woensdagavond komt mijn andere hostsister uit Italië aan.

Morgen gaat dus het echte High School avontuur beginnen. Ik heb er zin in!

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Noëlle

Reacties

Reacties

Nicolet

Lieve Noelle!! Wat een ontzettend leuk en uitgebreid verslag! Heel fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen en dat je host family zo lief is! Ben heel benieuwd naar je eerste schooldag, houd ons maar op de hoogte van al je avonturen en nieuwe vriend(inn)en :-)
Geniet van alles daar, een unieke ervaring waar wij allemaal jaloers op zijn!! Dikke knuffel, trots op jou! Kuss, Nicolet

Mandy B

Nooootje! Klinkt helemaal leuk allemaal!
lekker overal ja tegen zeggen en aan alles meedoen, voor je t weet zijn die 5 maandjes alweer voorbij!
Geniet er van en hou ons op de hoogte met je blogs
xxxx

mams

Hallo lieverd, leuk verslag hoor, lekker uitgebreid.
Het meeste had ik natuurlijk al gehoord van je, maar het is ook leuk om weer even allemaal te lezen. Veel plezier morgen op je eerste schooldag!!! Loveyou xxx mams

Iris V

Wat super om te horen! Heeeel erg fijn dat je een leuke hostfam hebt! Heel veel succes woensdag en ik hoop echt dat je school ook net zo leuk is en dat je veel leuke en lieve mensen ontmoet :)
Heel veel knuffels, iertje.

Wies

Waaaah No super leuk allemaal!!!
Geniet ervan en ik hoop dat school ook leuk is!
js schrijft ook super leuk dus ga zo door haha ????????
Xxxxxxx

Wies

Ooh die vraagtekens moeten een smiley zijn gehehehe :)

Nolda

Lieve Noelle, wat een ervaringen...en dat al na 3 dagen Canada !
Leuk om te lezen dat je je thuis voelt bij het gastgezin...en ik heb foto's gezien van je kamer..ziet er heel gezellig uit. Vooral je kussensloop met al je vriendinnen er op.... Zo blijven ze lekker dichtbij.
Heel veel succes op je eerste High School dag en heel veel plezier..
Dikke kus, Nolda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active